En av de smartaste i regeringen är utbildningsminister Jan Björklund (FP).
1=2 i Björklunds tankar!
Regeringen av satte 15 miljoner till Arbetsförmedlingens kampanj för jobb till funktionshindrade. Pengarna gick till Gullers Grupp, den pr-byrå som anlitades för uppdraget där Björklunds hustru hustru Annika Brifalk var projektledare och ägare.
Varken företaget eller hustrun verkar ha kunskaper i räknekonsten och frågan är om det är hustrun eller de funktionshindrade som de största behoven av arbetsmarknadsåtgärder. För den bästa skitskolan har inte lärt dem att räkna.
Aftonbladet skriver att när Arbetsförmedlingen under 2011 skulle starta kampanjen "Se kraften!" för att få arbetsgivare att vilja anställa funktionshindrade var det just Gullers som drog högsta vinsten. Regeringen hade avsatt 15 miljoner kronor till myndighetens projekt.
Nästan hela summan, 14,2 miljoner kronor, åts upp av pr-byråns arbete med rådgivning, intern förankring och medieanalys, visar de fakturor som Gullers har ställt till Arbetsförmedlingen och som Aftonbladet tagit del av. Att Annika Brifalk var projektledare och att kampanjen kostade mer än det dubbla innan den var klar har ingen reagerat på. Totalt fakturerade Gullers Grupp Arbetsförmedlingen med nära 33 miljoner kronor.
Arbetsförmedlingen verkar ha gott om pengar och brist på kontroll. Angeles Bermudez-Svankvist, generaldirektör verkar vara på spenderfot medan stödet till de arbetslösa tvingar ner allt fler under fattigdomsgränsen.
Devisen verkar nu vara att satsa obegränsat på PR för att dölja verkets brister. Det är verkligen att förvånas. Björklund har nu bestämt sig att det inte blir en fortsättning efter 2014 och då kan ju se till så att familjens ekonomi tryggas.
Fast räkna verkar ingen kunna! En krona är i denna värld två. Och så väntar vi på nästa av alliansens festräkningar.
Regeringen av satte 15 miljoner till Arbetsförmedlingens kampanj för jobb till funktionshindrade. Pengarna gick till Gullers Grupp, den pr-byrå som anlitades för uppdraget där Björklunds hustru hustru Annika Brifalk var projektledare och ägare.
Varken företaget eller hustrun verkar ha kunskaper i räknekonsten och frågan är om det är hustrun eller de funktionshindrade som de största behoven av arbetsmarknadsåtgärder. För den bästa skitskolan har inte lärt dem att räkna.
Aftonbladet skriver att när Arbetsförmedlingen under 2011 skulle starta kampanjen "Se kraften!" för att få arbetsgivare att vilja anställa funktionshindrade var det just Gullers som drog högsta vinsten. Regeringen hade avsatt 15 miljoner kronor till myndighetens projekt.
Nästan hela summan, 14,2 miljoner kronor, åts upp av pr-byråns arbete med rådgivning, intern förankring och medieanalys, visar de fakturor som Gullers har ställt till Arbetsförmedlingen och som Aftonbladet tagit del av. Att Annika Brifalk var projektledare och att kampanjen kostade mer än det dubbla innan den var klar har ingen reagerat på. Totalt fakturerade Gullers Grupp Arbetsförmedlingen med nära 33 miljoner kronor.
Arbetsförmedlingen verkar ha gott om pengar och brist på kontroll. Angeles Bermudez-Svankvist, generaldirektör verkar vara på spenderfot medan stödet till de arbetslösa tvingar ner allt fler under fattigdomsgränsen.
Devisen verkar nu vara att satsa obegränsat på PR för att dölja verkets brister. Det är verkligen att förvånas. Björklund har nu bestämt sig att det inte blir en fortsättning efter 2014 och då kan ju se till så att familjens ekonomi tryggas.
Fast räkna verkar ingen kunna! En krona är i denna värld två. Och så väntar vi på nästa av alliansens festräkningar.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar