Nu gör kolonierna uppror och startar Träskspartiet. Syftet är att få stopp på 100 årigt kolonialt förtryck av de myggbitna undersåtarna i den norra landsdelen.
Skogen huggs ned, bolag tar vinsten och staten tar de fabulöst stora skatteinkomsterna. Älvarna och vattendrag däms upp och kvar blir döda kilometerbereda diken, bolagen tar vinsten och staten de fabulöst stora skatteinkomsterna. Gruvornas vinst tar bolagen och staten de fabulöst stora skatteintäkterna. Vindkraften är det senaste projektet att även förändra landskapet.
Allt vore frid och fröjd för kolonierna om staten (Vår blåa regering) återinvesterade, i utmarkerna, några av de hundratals miljarder som statskassan tillskansar från kolonin varje år. Regeringen gödslar i stället hela statskassan över Stockholm årtionde efter årtionde medan fjolträskarna klagar på skatteutjämning.
Vansinnet med det hela blir en översysselsättning och trångboddhet i Stockholm.
Kollonierna kräver sin rättmätig del av statens pengar.
Fjollträskgöds med landets skattepengar och kolonierna fråntas sin del av skattekakan för att skapa arbetslöshet. Avsiktligt är att med ekonomiskt tvång tvinga koloniernas innevånare flytta till Stockholm för att bli konsumenter av statens investeringar.
Stockholm tillväxt är ingenting annat än kolonialt förtryck.
Stockholm enda tillväxt är att bygga ut staden med minst 50 000 nya tvångsinflyttade innevånare. Vi kan idag sätta likhetstecken mellan Staten och Stockholm.
Stockholm disponerar statskassan som om det vore deras egen kommunalskatt. Av landets drygt 500 statliga verk, institutioner och förvaltningar så är 82% lokaliserade till Stockholm. Av landets 260.000 statsanställda så är mer än 200.000 personer lokaliserade till Stockholm direkt avlönade ur statskassan. Den spin of effekt som följer av att staten håller Stockholm med 200.000 arbetstillfällen ger resultatet att landets skattebetalare förser Stockholm med ytterligare 300.000 jobb. Tillhopa 500.000 jobb. Således är Fjollträsk världens största AMS projekt.
Lägg därtill tiotalet tvåsiffriga miljardprojekt i väg och spårbyggen betalda ur statskassan såsom ”Förbifart Stockholm” och Citybanan. Varken ”Förbifart Stockholm eller Citytunneln angår oss i kolonierna. Dessutom finns det inga behov av dessa ”investeringar”, byggandet är bara avsiktlig översysselsättning i Fjollträskregionen.
Överhuvud för Träskpartiet
lördag 20 mars 2010
Kronprinsessan har upptäckt att det inte går att tala med politiker.
Jag talar hellre med djuren än med någon politiker. Inte har politiker förstått Kusens Backe. Ansvariga politiker trodde att tallarna i skogen där var cirka 150 meter höga när de i själva verket var 150 år gamla. Dessa tänkte denna kommunikation politiker ta ner trots denna “kunskap” eller kanske skulle man säga okunskap, skötselplanen i all ära.
Cannabisodling med miljövänliga lampor
En man blev av polisen anhållen för narkotikabrott. Han mådde dåligt och på väg till psykakuten där det upptäcktes narkotika i mannens fickor.
Tideräkningen var fel och skulle skruvas åter till 1896.
Tidigare i berättades att Södertälje begåvats med Södertäljepartiet. Intressant i högsta grad, men när ledaren vädrade sina åsikter minskade intresset snabbt.
Södertäljepartiet visade sig vara en kopia av Kristdemokraterna fast ännu mer reaktionärt.
Södertäljepartiet visade sig vara en kopia av Kristdemokraterna fast ännu mer reaktionärt.
torsdag 28 januari 2010
Saab Spyker Automobiles
Spykers har köpt SAAB och garanterade att Saab inte flyttas från Trollhättan.
SAAB är ett svenskt märke som uppskattas av bilälskare över hela världen. Att ändra på den bilden vore synnerligen oklokt , men frågan är om bilden kan bli lönsam.
Planen är att nu expandera SAAB och sälja fler bilar. Tidigare ägare till SAAB insåg redan på 70-talet det omöjliga med ett litet udda märke och ville lägga ned. Att den bedömningen då var riktig har bevisats av de återkommande förlusterna för SAAB. Ingen har tagit yxan och insett problematiken. Snarare blev det så att långt bort i USA torde biltillverkarna på sin egen odödlighet och fortsatte tillverka SAAB.
Den svenska regeringen med Maud Olofsson i täten här hållit en låg profil under förhandlingarna. Det är andra som ska fixa och staten ska inte äga bilindustri. Spykers affären är en ”milstolpe i Saabs historia”. Nu blir det en liten ägare till ett stort företag. Frågan är vad det är som ska bli unikt med SAAB och som ska motivera företaget? Hybrid, El eller vad?
Alliansregeringen har fortsatt en stor risk med affären. Vad händer med opinionen om det under de kommande åtta månaderna inte går så bra. Om lånepengarna tas emot och SAAB konkursas dagarna före valet vad händer då? Historiskt sett har SAAB gått dåligt.
Med dagens globala överproduktion av bilar och tuffa lågprissatsningar är det svårt förstå hur ett ytterligare premiumklassning av SAAB ska vara lösningen på framgång.
En stark tro på ett varumärke och en affärsplan kan visa sig vara återvändsgränden, både för SAAB som för alliansregeringen.
Per Fager
SAAB är ett svenskt märke som uppskattas av bilälskare över hela världen. Att ändra på den bilden vore synnerligen oklokt , men frågan är om bilden kan bli lönsam.
Planen är att nu expandera SAAB och sälja fler bilar. Tidigare ägare till SAAB insåg redan på 70-talet det omöjliga med ett litet udda märke och ville lägga ned. Att den bedömningen då var riktig har bevisats av de återkommande förlusterna för SAAB. Ingen har tagit yxan och insett problematiken. Snarare blev det så att långt bort i USA torde biltillverkarna på sin egen odödlighet och fortsatte tillverka SAAB.
Den svenska regeringen med Maud Olofsson i täten här hållit en låg profil under förhandlingarna. Det är andra som ska fixa och staten ska inte äga bilindustri. Spykers affären är en ”milstolpe i Saabs historia”. Nu blir det en liten ägare till ett stort företag. Frågan är vad det är som ska bli unikt med SAAB och som ska motivera företaget? Hybrid, El eller vad?
Alliansregeringen har fortsatt en stor risk med affären. Vad händer med opinionen om det under de kommande åtta månaderna inte går så bra. Om lånepengarna tas emot och SAAB konkursas dagarna före valet vad händer då? Historiskt sett har SAAB gått dåligt.
Med dagens globala överproduktion av bilar och tuffa lågprissatsningar är det svårt förstå hur ett ytterligare premiumklassning av SAAB ska vara lösningen på framgång.
En stark tro på ett varumärke och en affärsplan kan visa sig vara återvändsgränden, både för SAAB som för alliansregeringen.
Per Fager
Sörmlandsskolor i botten!
I premiärnumret av Skolvärlden finns en granskning av alla kommuner utifrån en undersökning gjord av Lärarnas Riksförbund. I undersökningen över bästa skolor hamnar Södertälje i botten. Även Eskilstuna, Flen och Katrineholm ligger bland de tio sämsta i undersökningen.
En förklaring uppges vara att de pengar som borde gå till skolan nu användas till att smörja kommunen politiker och till att mata de hemlösa. Det är något komplicerat att få alla bitar på plats men det gäller att prioritera på rätt ställe. En av prioriteringarna är att se till att politikerarvodena fortsätter stiga så att kommunen i andra undersökningar kan hålla sin ställning. Att ge människor mat för dagen och någonstans att bo är inte utbildningsnämndens ansvarsområde.
I granskningen av 290 kommuner rankade efter sex kriterier varav kostnaden per elev är ett. De ekonomiska fördelningen är mycket olika mellan kommunerna. Arjeplog lägger 66 500 kronor per grundskoleelev medan i Lessebo lägger 32 300 kronor.
De andra kriterierna är lärartäthet, antal behöriga lärare, resultatet i de nationella proven, andelen elever med gymnasiebehörighet efter årskurs 9 och andelen elever som uppnått målen i samtliga ämnen i årskurs 9. I toppen ligger Torsås och i botten Södertälje.
Värderingen av kriterierna utgår från vad Lärarnas Riksförbund anser vara viktigast för förbundets medlemmar och finner det underligt att Södertälje och inte Lessebo är sämst i undersökningen.
Hur det nu är med trovärdigheten så kan konstateras att Tokstad hamnat utanför. Det är givet att inget behöver läggas på undervisning då det ändå är bortkastat säger en representant från Lärarnas Riksförbund som saknar medlemmar i Tokstad. Efter en noggrann granskning av budgeten upptäcks att Holkpartiet verkar vara inne på linjen att läsa är bra. Däremot är det en låg kvalitet på vad folk läser, anser Holkpartiet.
Att de lässvaga tokstadsborna nu hakat på trenden att lyssna på böcker i stället för att försöka läsa dem har lett till att det ibland är helt tomt i ljudbokshyllorna. Holkpartiet är åter ute i ogjort väder då det är känt att människor kan kompensera en brist med en annan förmåga, t.ex att lyssna. Att lyssna är för övrigt en funktionshinder hos många politiker som endast utvecklat förmågan att prata och beundra sin egen röst.
Lisa Posent
En förklaring uppges vara att de pengar som borde gå till skolan nu användas till att smörja kommunen politiker och till att mata de hemlösa. Det är något komplicerat att få alla bitar på plats men det gäller att prioritera på rätt ställe. En av prioriteringarna är att se till att politikerarvodena fortsätter stiga så att kommunen i andra undersökningar kan hålla sin ställning. Att ge människor mat för dagen och någonstans att bo är inte utbildningsnämndens ansvarsområde.
I granskningen av 290 kommuner rankade efter sex kriterier varav kostnaden per elev är ett. De ekonomiska fördelningen är mycket olika mellan kommunerna. Arjeplog lägger 66 500 kronor per grundskoleelev medan i Lessebo lägger 32 300 kronor.
De andra kriterierna är lärartäthet, antal behöriga lärare, resultatet i de nationella proven, andelen elever med gymnasiebehörighet efter årskurs 9 och andelen elever som uppnått målen i samtliga ämnen i årskurs 9. I toppen ligger Torsås och i botten Södertälje.
Värderingen av kriterierna utgår från vad Lärarnas Riksförbund anser vara viktigast för förbundets medlemmar och finner det underligt att Södertälje och inte Lessebo är sämst i undersökningen.
Hur det nu är med trovärdigheten så kan konstateras att Tokstad hamnat utanför. Det är givet att inget behöver läggas på undervisning då det ändå är bortkastat säger en representant från Lärarnas Riksförbund som saknar medlemmar i Tokstad. Efter en noggrann granskning av budgeten upptäcks att Holkpartiet verkar vara inne på linjen att läsa är bra. Däremot är det en låg kvalitet på vad folk läser, anser Holkpartiet.
Att de lässvaga tokstadsborna nu hakat på trenden att lyssna på böcker i stället för att försöka läsa dem har lett till att det ibland är helt tomt i ljudbokshyllorna. Holkpartiet är åter ute i ogjort väder då det är känt att människor kan kompensera en brist med en annan förmåga, t.ex att lyssna. Att lyssna är för övrigt en funktionshinder hos många politiker som endast utvecklat förmågan att prata och beundra sin egen röst.
Lisa Posent
Skitskandal i Bryssel!
Den 8 december vaknade Brysselborna upp till nyheten att företaget Aquiris medvetet hade avbrutit all avloppsrening i Bryssels största reningsverk. Företaget släppte istället under tio dagar ut stinkande ”skit” från EU-anställda, EU-parlamentariker och Brysselbor till vattendraget Zenne. Utsläppet ledde till fiskdöd, allmän förorening och obehag och allvarliga ekologiska konsekvenser längs vattensystemet.
Skitutsläppet ledde till en politisk kris, utredningar har satts igång och flera domstolsprocesser är att vänta. Miljöministern för regionen Bryssel från ekologipartiet Evelyne Huytebroeck fick snabbt flygas hem från Köpenhamn där hon skulle ”rädda klimatet”.
Företaget Aquiris ägs av det franska globala jätteföretaget Veolia Environment. I Sverige är Veoila bl.a. känt för att fram till november 2009 ha drivit tunnelbanan i Stockholm, för att sköta drift och underhåll av vatten och avlopp i Norrtälje kommun samt omfattande busstrafik. Skälet till att Aquiris avbröt reningen var att företaget anklagade myndigheterna i Bryssel för att inte underhålla avloppssystemet tillräckligt, vilket lett till att sand- och jordrester samlats i ledningarna. I själva verket ansåg företaget att det skulle kosta företaget för mycket att åtgärda själva problemet genom att installera pumpar, säkerhetsanordningar mm.
Reningsverket i Bryssel byggdes och drivs på initiativ av en liberal minister efter principen ”företag och det allmänna i samverkan” som på engelska brukar förkortas PPP (private-public-partnership). I praktiken är detta en konkurrensutsättning och privatisering av offentliga tjänster (från reningsverk till äldreomsorg) med hänvisning till det obevisade påståendet att upphandlad privat drift och underhåll per definition alltid är mer effektivt än drift och underhåll i offentlig regi. Det är t.ex. efter samma princip som SL upphandlar lokaltrafiken i Stockholm istället för att driva den i egen regi.
PPP omhuldas särskilt av EU-kommissionen och i Lissabonfördraget kommer trycket på medlemsstaterna att intensifiera upphandling av offentliga tjänster att öka. I artikel 14 görs ”ekonomisk och finansiell” konkurrensutsättning till allmänt påbud i och med att PPP-principen har skrivits in med begreppet ”tjänster av allmänt ekonomiskt intresse”. I praktiken finns inte längre ”allmän tjänst” i EU:s vokabulär. Detta betyder alltmer mer bortvittrande välfärdsfunktioner till förmån för fundamentalistisk marknadsliberalism, om inte folkmajoriteten i medelsstaterna tar strid för ett återtagande och återreglering av nödvändiga samhällstjänster och ett välfärdssamhället värt namnet.
Storskalig nedskitning har här nått betydligt längre än den bajs som Unsgaard hade att åtgärda. Det visar även på att den välvilliga städerskan kan vara vresig. Med undran ser vi nu fram mot vilka PPP lösningar som kommer att påtvingas oss arma medborgare.
Leekatten Tok
Skitutsläppet ledde till en politisk kris, utredningar har satts igång och flera domstolsprocesser är att vänta. Miljöministern för regionen Bryssel från ekologipartiet Evelyne Huytebroeck fick snabbt flygas hem från Köpenhamn där hon skulle ”rädda klimatet”.
Företaget Aquiris ägs av det franska globala jätteföretaget Veolia Environment. I Sverige är Veoila bl.a. känt för att fram till november 2009 ha drivit tunnelbanan i Stockholm, för att sköta drift och underhåll av vatten och avlopp i Norrtälje kommun samt omfattande busstrafik. Skälet till att Aquiris avbröt reningen var att företaget anklagade myndigheterna i Bryssel för att inte underhålla avloppssystemet tillräckligt, vilket lett till att sand- och jordrester samlats i ledningarna. I själva verket ansåg företaget att det skulle kosta företaget för mycket att åtgärda själva problemet genom att installera pumpar, säkerhetsanordningar mm.
Reningsverket i Bryssel byggdes och drivs på initiativ av en liberal minister efter principen ”företag och det allmänna i samverkan” som på engelska brukar förkortas PPP (private-public-partnership). I praktiken är detta en konkurrensutsättning och privatisering av offentliga tjänster (från reningsverk till äldreomsorg) med hänvisning till det obevisade påståendet att upphandlad privat drift och underhåll per definition alltid är mer effektivt än drift och underhåll i offentlig regi. Det är t.ex. efter samma princip som SL upphandlar lokaltrafiken i Stockholm istället för att driva den i egen regi.
PPP omhuldas särskilt av EU-kommissionen och i Lissabonfördraget kommer trycket på medlemsstaterna att intensifiera upphandling av offentliga tjänster att öka. I artikel 14 görs ”ekonomisk och finansiell” konkurrensutsättning till allmänt påbud i och med att PPP-principen har skrivits in med begreppet ”tjänster av allmänt ekonomiskt intresse”. I praktiken finns inte längre ”allmän tjänst” i EU:s vokabulär. Detta betyder alltmer mer bortvittrande välfärdsfunktioner till förmån för fundamentalistisk marknadsliberalism, om inte folkmajoriteten i medelsstaterna tar strid för ett återtagande och återreglering av nödvändiga samhällstjänster och ett välfärdssamhället värt namnet.
Storskalig nedskitning har här nått betydligt längre än den bajs som Unsgaard hade att åtgärda. Det visar även på att den välvilliga städerskan kan vara vresig. Med undran ser vi nu fram mot vilka PPP lösningar som kommer att påtvingas oss arma medborgare.
Leekatten Tok
Vinden blåser kring alliansen
Vinden blåser kallt både ute som kring alliansen i riket.
Alliansregeringen Reinfeldt har en ny opposition att möta. Den här gången är det inte oppositionen som ska bedömas utan den sittande regeringen.
Opinionsläget för flera av riksdagspartierna är uselt. Centern, KD och Vänsterpartiet balanserar på kvalgränsen. Från utmanaren Sverigedemokraterna ser förutsättningarna för en plats allt bättre ut. Stabilitet är inte det första man tänker på när man tänker på Riksdagen från 2010.
När det gäller förtroendeligan mellan partiledarna kommer den med all sannolikhet att toppas av den kunniga och välstilade Wettestrand. Regeringspartierna däremot har en minskande bas i förtroendefrågan när det går upp för marginal- och lätrörligaväljarna konsekvenserna av vad arbetslinjen betyder.
Januariopinionen 2010 pekar på att ett tänkt valresultat skulle kunna ge egen majoritet för S och MP.
Herr Statsminister har ett betydande projekt att hålla sig kvar vid makten.
Leekatten Tok
Alliansregeringen Reinfeldt har en ny opposition att möta. Den här gången är det inte oppositionen som ska bedömas utan den sittande regeringen.
Opinionsläget för flera av riksdagspartierna är uselt. Centern, KD och Vänsterpartiet balanserar på kvalgränsen. Från utmanaren Sverigedemokraterna ser förutsättningarna för en plats allt bättre ut. Stabilitet är inte det första man tänker på när man tänker på Riksdagen från 2010.
När det gäller förtroendeligan mellan partiledarna kommer den med all sannolikhet att toppas av den kunniga och välstilade Wettestrand. Regeringspartierna däremot har en minskande bas i förtroendefrågan när det går upp för marginal- och lätrörligaväljarna konsekvenserna av vad arbetslinjen betyder.
Januariopinionen 2010 pekar på att ett tänkt valresultat skulle kunna ge egen majoritet för S och MP.
Herr Statsminister har ett betydande projekt att hålla sig kvar vid makten.
Leekatten Tok
Labels:
blåser,
Centern,
KD,
opposition,
regeringen,
Statsminister,
vänsterpartiet
Fri apoteksmarknad!
En fri apoteksmarknad ger fler fixare!smarknad har i Tokstad lett till att fler ”gör det själva” fått ett stort uppsving.
Stadens allmänna apotek med utbildad personal har nu ersatts av en utbildad person och sedan en rad praktikanter. Metoden är ju främst till för att höja vinsten för ägaren. Redan nu går det att njuta av tillgänglighet på bensintappen. Där är man glada över att nu kunna erbjuda längre öppettider speciellt för receptfria läkemedel. Vist blir det upphetsande att följa extrapriserna på näsdroppar i livsmedelsaffären. Receptfria värktabletter är ju bra för förare som kört för länge och som nu enkelt kan fortsätta färden.
Kring de receptbelagd medicin finns oklarheter. Nu är det fritt fram för läkemedelsföretag, läkemedelsgrossister eller fixare att ge sig in på en nya marknad som ska skapa vinster. Det som är betänkligt är att sjukvårds branschen skiljer sig från andra branscher genom beroendeförhållandet som sjuka har. Det borde inte finnas något tvivel om att rätta medicinen och inte medicin som vårdgivaren har intressen i skrivs ut. Sjukvårdskedjan kan nu via kreativa åtgärder tjäna ekonomiskt genom att använda piratmediciner med tveksamt innehåll, bra för vinsten sämre för folket.
Sverige har enligt en rapport från OECD ett apotek per 10 000 invånare. Jämför med Europasnittet som är ett apotek per 4 000 invånare.
Kommer detta att förändras och vilken kvalitet blir det?
Leekatten Tok
Stadens allmänna apotek med utbildad personal har nu ersatts av en utbildad person och sedan en rad praktikanter. Metoden är ju främst till för att höja vinsten för ägaren. Redan nu går det att njuta av tillgänglighet på bensintappen. Där är man glada över att nu kunna erbjuda längre öppettider speciellt för receptfria läkemedel. Vist blir det upphetsande att följa extrapriserna på näsdroppar i livsmedelsaffären. Receptfria värktabletter är ju bra för förare som kört för länge och som nu enkelt kan fortsätta färden.
Kring de receptbelagd medicin finns oklarheter. Nu är det fritt fram för läkemedelsföretag, läkemedelsgrossister eller fixare att ge sig in på en nya marknad som ska skapa vinster. Det som är betänkligt är att sjukvårds branschen skiljer sig från andra branscher genom beroendeförhållandet som sjuka har. Det borde inte finnas något tvivel om att rätta medicinen och inte medicin som vårdgivaren har intressen i skrivs ut. Sjukvårdskedjan kan nu via kreativa åtgärder tjäna ekonomiskt genom att använda piratmediciner med tveksamt innehåll, bra för vinsten sämre för folket.
Sverige har enligt en rapport från OECD ett apotek per 10 000 invånare. Jämför med Europasnittet som är ett apotek per 4 000 invånare.
Kommer detta att förändras och vilken kvalitet blir det?
Leekatten Tok
Bajstsädning räddar arbetslinjen
Alliansregeringen klargör att bajsstädning är ett typexempel på arbetslinjen.
Edvard Unsgaard (M) skriver på Facebook. ”tycker invandrare och invandrarföretagare är otroliga. Någon idiot hade i natt gjort det lite större behovet i vårt trapphus (och lagt sin halsduk där…). Jag ringde vårt städbolag som drivs av invandrare som på en halvtimme skickade över en ryska som städade och sanerade trappen. Det är arbetslinjen det, att på en halvtimme en söndag få fram en duktig städerska som gör ett fantastiskt jobb!”
Tokstad har ett stort antal invandrare som driver företag. Även om det finns en stor nerskräpning som flera redan påpekat både från Holkpartiet, de Blå-Gula samt Socialpartiet är frågan om det finns tillräckligt med bajs för att hylla arbetslinjen. Frågan är om vi ska stå upp för Tokstad och göra det stora behovet här och där för att tillfredsställa den lokala Halvmånens hyllande av arbetslinjen. Att stå upp och göra det stora behovet är inte det normala sättet att utföra saken men desto vanligare i olika invandrargrupper. Hur ett sådant påstående ska värderas är osäkert. Är en beskrivning av verkligheten rasistisk eller vetenskaplig? Själv verkar Unsgaard uppröras över att det sociala samhället kritiserar honom och människor som fäller kränkande kommentarer om invandrare och inte lyfter sakfrågan om bajset.
Ett mer utbrett bajsande här och där verkar vara ett av de sista hoppen för arbetslinjen när det gäller att hitta arbeten som inte finns. Slutstationen fas 3 där det gäller sysselsättning kan ju fyllas med arbetslösa som den ena gruppen får bajsa i trapphus medan den andra städar. På detta intelligenta sätt skulle full sysselsättning kunna uppnås och alla blir nöjda. Från de som befolkar Riksdagen och skriver de politiska klara tankarna får vi den vackra synen på vad som är politikens värdegrund.
För att nu öka den ekonomiska aktiviteten väntar vi på att nya regler kring skatteavdrag för bajssanering kommer att införas av alliansen.
Per Fager
Edvard Unsgaard (M) skriver på Facebook. ”tycker invandrare och invandrarföretagare är otroliga. Någon idiot hade i natt gjort det lite större behovet i vårt trapphus (och lagt sin halsduk där…). Jag ringde vårt städbolag som drivs av invandrare som på en halvtimme skickade över en ryska som städade och sanerade trappen. Det är arbetslinjen det, att på en halvtimme en söndag få fram en duktig städerska som gör ett fantastiskt jobb!”
Tokstad har ett stort antal invandrare som driver företag. Även om det finns en stor nerskräpning som flera redan påpekat både från Holkpartiet, de Blå-Gula samt Socialpartiet är frågan om det finns tillräckligt med bajs för att hylla arbetslinjen. Frågan är om vi ska stå upp för Tokstad och göra det stora behovet här och där för att tillfredsställa den lokala Halvmånens hyllande av arbetslinjen. Att stå upp och göra det stora behovet är inte det normala sättet att utföra saken men desto vanligare i olika invandrargrupper. Hur ett sådant påstående ska värderas är osäkert. Är en beskrivning av verkligheten rasistisk eller vetenskaplig? Själv verkar Unsgaard uppröras över att det sociala samhället kritiserar honom och människor som fäller kränkande kommentarer om invandrare och inte lyfter sakfrågan om bajset.
Ett mer utbrett bajsande här och där verkar vara ett av de sista hoppen för arbetslinjen när det gäller att hitta arbeten som inte finns. Slutstationen fas 3 där det gäller sysselsättning kan ju fyllas med arbetslösa som den ena gruppen får bajsa i trapphus medan den andra städar. På detta intelligenta sätt skulle full sysselsättning kunna uppnås och alla blir nöjda. Från de som befolkar Riksdagen och skriver de politiska klara tankarna får vi den vackra synen på vad som är politikens värdegrund.
För att nu öka den ekonomiska aktiviteten väntar vi på att nya regler kring skatteavdrag för bajssanering kommer att införas av alliansen.
Per Fager
Labels:
arbetslinjen,
bajs,
fas 3,
invandrargr,
Unsgaard
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)